Bravoe - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Sheila - WaarBenJij.nu Bravoe - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Sheila - WaarBenJij.nu

Bravoe

Door: Sheila

Blijf op de hoogte en volg Sheila

30 November 2014 | Suriname, Lelydorp

Terwijl Beuk zijn eerste gang al klaargestoomd heeft, staan wij nog in de onontkoombare lange rij bij de douane. De rij waar ook uiteindelijk de 60+ rij weer samen komt met de onze, zoveel schiet dat blijkbaar niet op. Als ik aan de beurt ben vraagt de douanier hoe lang ik hier blijf, 3 maanden zeg ik. Waaat, zo lang, dan wil je niet meer weg hoor! Ja wel zeg ik, en er meteen aan toevoegend ‘ja of niet’. Dat breekt het ijs, al lachend schuift hij me mijn paspoort toe, wees welkom! Zo dat scheelde oeverloos gepraat over wat ik hier ga doen. Maar misschien komt dat nog bij de vreemdelingendienst waar ik mijn verblijf moet verlengen. Nu mag ik maar 90 dagen blijven na binnenkomst.
De bagage komt al rap op de band, zo rap dat twee mannetjes de koffers en tassen er af plukken en ze in rijen van twee opstellen naast de band. Mijn rugzak staat hier inmiddels ook tussen. Dan op naar een uitdaging, ik heb namelijk niet meer in mijn mail gekeken en weet dus de naam en locatie van mijn shuttle bus niet meer, dat wordt lobbyen…Maar als ik de hoek om kom zie ik ineens de Paarl, hé dat komt me bekend voor, laat ik daar maar es vragen of ik op de lijst sta. En ja, dat vraag je dan gewoon in het Nederlands, lekker makkelijk. Ik sta op de lijst, als Shila Kranenburg – dat moet ik zijn. Zie José, ben ik toch je zuster! Nu wachten tot er nog meer passagiers aanmelden. Als we met z’n 3-en zijn, vertrekken we.
De ouders van Yahzaaf wonen bij Lelydorp, dat lijkt op Oldebroek met een kleine dorpskern met wat winkels en verder alle bewoners voornamelijk langs de Zuiderzeestraatweg. Het is even zoeken naar het huisnummer maar al gauw herken ik het huis van de foto die Yahzaaf had gestuurd. Even keren dus. Al gauw zit ik bij de ouders van Yahzaaf op het balkon te genieten van Bravoe – Surinaamse soep (dit keer alleen met vis), ik voel me al welkom!

  • 01 December 2014 - 10:00

    Miriam:

    Hoi Sheila!

    Leuk om je belevenissen even te lezen en mooi dat de reis toch voorspoedig verliep!
    Heel veel plezier en succes in het lekker warme Suriname > Hier begint het de week zelfs een beetje te vriezen denk ik ; )

    Tot horens!

    Gr Miriam

  • 01 December 2014 - 10:34

    Elco Stalknecht:

    Hai Sheila,

    leuk om te lezen!!
    hele goeie tijd toegewenst!

    groet van Elco

  • 05 December 2014 - 08:45

    Christel :

    Hi Sheila,

    Leuk je reisverslagen! Fijn dat alles goed verliep. Inmiddels zal je wel wat meer gesetteld zijn:D.
    Heel veel plezier en succes.

    tot horens en groetjes,
    Christel

  • 08 December 2014 - 12:29

    Lukas Xu:

    Ha Sheila,

    Leuke foto's! gaaf joh, ik ga je verhaal volgen :D jij heel veel plezier daar ;) ik mis je al heel erg!

    lukas

  • 16 December 2014 - 19:24

    Diny Bulten:

    Hallo Sheila wij hebben vanmorgen bij je ouders je foto gezien en we hebben het idee dat je daar erg geniet.
    Wij willen jou fijne feestdagen en een gezond 2015 toewensen.
    Knuffel van ons Henk en Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Lelydorp

Mijn zoveelste reis

sabbatical....

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2015

Bigi Brasa SU!

09 Maart 2015

Op zoek naar roots & tours

09 Maart 2015

Feestmaand in de zon

30 December 2014

De wereld van Suriname draait door

30 November 2014

Bravoe
Sheila

Actief sinds 21 Nov. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 3665

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 13 Februari 2015

Mijn zoveelste reis

Landen bezocht: